Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Thursday, November 22, 2012

Yes!Dah beli durian!!!Durian crepe!

   Yes!Durian dah beli.Misi seterusnya adalah buat durian crepe.Aku pun check bahan-bahan lain ada ke tak.Kejap ye........tepung, pewarna kuning, esen vanila,telur,susu,gula halus,krim segar...  krim segar??? Alamak!!!Krim segar tak ada!!!Tepung ubi kayu pun tak ada.Ala..... terbantut plan ambe!Nak pergi beli, dah nak maghrib.Terpaksalah aku tangguh dulu.... hu hu hu......

    Sementara tu, aku tengok durian yang ada tergolek di dapur tu, macam memanggil-manggil aku.Marilah!Marilah!Kata dia.Aku tak boleh tahan.Aku pun kopek sebiji.Alah mak!Sedapnya!Kopek sebiji lagi!Sedap juga ...  Akhirnya tinggal 2 biji je daripada 3 biji.Itulah... panggil aku sangat!Kan dah kena makan!

   Yang tinggal dua biji ni, terpaksa aku sorok.Kalau tak karang, dia panggil aku lagi.Nanti, durian crepe tak jadi, yang tinggal sendawa bau durian je.Burppppp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Pinjam gambar dari SINI

p/s: Kawan aku kata; Alah... Macam lempeng je durian crepe tu!
    

1 comments:

Norhaizan hakim said...

Bila la nak habis durian crepe ni ya...bukak blog jer, cerita durian crepe, bukak fb, terpampang gambo durian crepe...Teacher SO pun terjangkit virus durian crepe ni!

Let's have a break!