Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Saturday, January 12, 2013

Buah roti yang lazat

   Siapa pernah rasa buah roti?Tak pernah?Ala..... yang macam roti tu!Tak tau juga?Mehlah aku tunjukkan gambar.Tengok gambar tu betul-betul tau!Buah ni boleh tahan sedap.

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ala... salah zoomlah
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ha.... Inilah buah roti.
-
-
-
-
-
-
Bukan ?
-
-
-
-
-
-
-
Apa pulak bukan?Cuma tengok gambar yang ni pulak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kan macam roti tu.
Buah rotilah namanya.
Apa?
Buah sukun?
Memanglah buah sukun tapi orang putih kata buah roti atau pun breadfruit!
Betul tak?

p/s:Selain digoreng, ada tak cara lain nak masak buah sukun ni?

3 comments:

ME said...

pertama kali makan sukun ni diajar mak kawan - org jawa .. sukun goreng, lepas tu terus suka .. tapi sekarang dah susah nak jumpa sebab pasar malam pun dah jarang2 pergi.. hu3

hana hadi said...

owh bah roti ingt sukun :P baru tau klu english pnggil buah roti

Mira Amirudin said...

my favourite!!!! :)
selalu orang buat goreng je.

Let's have a break!