Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Tuesday, January 29, 2013

Nak bagi hadiah pada Cik Anon.Cepat-cepat contact ye.

   Serius aku nak beri hadiah pada Cik Anon yang beri komen bagi entry aku yang INI ni.Jadi pada si dia yang berkenaan, cepat-cepatlah beri nama dan alamat ye.Nak pos hadiah misteri untuk pengomen (?) terbaik.Cuba baca apa komen Cik Anon ni.


Anonymous said...
Bukan orang Melayu aje..Cina,India pun mcm tu..kalau Cina "Aiya..manyak gimok lah lu...".India pulak.."Ayoo..ma..itu badan besar punya.."Bagi aku tak sensitif langsung.Biasa le..dah gemuk tak kan nak kata kurus.Bagi org yg berilmu dia tidak akan sensitif malah segala kata sinis itu akan dijadikan dorongan untuk terus berusaha menjadi menjadi kurus,tapi jgnlah kurus sangat.Nanti org kata kurus pulak.Alah yg sedang2 aje..Aku pun dulu gemuk,segala kata2 sinis tu aku jadikan sesuatu yg positif bukannya negetif.Sepatutnya kita berterima kasih pada mereka kerana memberikan peringatan.Org yg gemuk ni mudah mendapat penyakit.Banyak ruang diperlukan,kalau naik kereta penggunaan minyak akan meningkat.Banyak ela kain diperlukan utk membuat pakaian.Cepat semput kalau berjalan mahu pun berlari.Penampilan kurang menarik...sebab itulah aku berusaha bersungguh utk menjadi kurus.Mamat yg kutuk aku gemuk dulu dah jadi suamiku.Terima kasih suamiku,kerana memberikan aku kekuatan untuk terus berjuang melawan kegemukkan ku dulu.Pada wanita diluar sana jgn anggap kata2 sinis disebabkan gemuk sebagai pekara sensitif.Apa yg penting berusaha,berdoa dan bertawakal kepada Allah.Tanya lah mana2 pakar perubatan,pakar motivasi semuanya akan memberi pendapat mcm saya.Jaga pemakanan,selalu bersenam.Bersenam sikit tapi melantak bagai nak rak..tak jadi juga.Makan ais cream,makan coklat,makan itu makan ini.Nafsu makan kena kawal..kita yg kawal nafsu bukannya nafsu yg kawal kita.Kalau org kata kita gemuk bersyukurlah keran mereka memberi peringatan.Itulah kata hikmah yg aku perolehi dari pakar motivasi semasa aku gemuk mcm tong drum dulu.Wasalam.

4 comments:

adza irdawati said...

wahhh terbaekkk hehehe

Munnafendy said...

pjg bjela komen dia. tp sape la nk ngaku ni?

Phat said...

wah dpt hadiah ek hehe

Kancil 8349 said...

terbaik untuk dia

Let's have a break!