Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Monday, January 28, 2013

Resipi kek oren

   Sempat buat sebiji kek oren petang semalam.Cantik naiknya.Gebu semacam.Tapi kalau dapat 'muka' kek yang licin kan bagus?Macam mana nak dapatkan kek yang betul-betul cantik ye?Sesiapa ada petua tu, silalah kongsi ye.Tapi rasa kek yang aku buat ni, boleh tahanlah.


 Kek yang sama lepas diterbalikkan.


 Nampak tak?
Kek ni baru je angkat.Gebu boleh tahan tapi 'muka' dia macam muka bulan.
Ada tak petua nak dapat muka licin macam Siti Nurhaliza?

Satu lagi, aku rasa kuat snagat bau telur kek aku ni.Dalam resipi guna 6 biji telur A.Agak-agak kalau kurangkan jadi 4 je, kek masih tetap gebu tak?


1 comments:

Faiz said...

Kalau tengok keadaannya, maybe loyang tak cukup besar ckgu.kalau takda loyang lain, boleh buat separuh adunan dari resepi asal..
dan kalau bau telur kuat cuba tambah esen vanila atau lebihkan sikit perasa oren tu..

Let's have a break!