Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Saturday, June 1, 2013

Main dukung-dukung.

   Tiba-tiba teringat zaman kecik-kecik dulu.Main dengan kakak aku yang sulung.Jarak umur 4 tahun.Selain suka main 'ulat-ulat' (sampai patah gigi kakak aku tu) aku juga suka main 'dukung-dukung'.Biasanya akulah yang didukung.Tu yang seronok tu.Tapi bila tengok budak-budak sekarang, semuanya sibuk main game.gajet tak lekang di tangan.Boring je aku tengok.Silap-silap generasi kita jadi generasi pasif yang malas bukan saja nak bergerak, tapi juga malas nak bercakap.Tu yang cuti sekolah pun tak dengar bunyi riuh budakbudak berlari ke sana sini.Dah semua senyap je duduk mengadap macam-macam gajet!Kesian tok nenek, yai nyai tak de sesiapa nak diajak berbual.Betul tak?

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gambar Google

Kan best main dukung-dukung macam ni kan?



3 comments:

the malay male said...

ramai anak2 obes skrg ni

Lyeen De Syifa said...

main dukung2 mmg best,,,klujatuh pun mbest,,,,ahahha.pernah jatuh..;(

puanbee said...

anak sy still lagi ruh rendah main , mmang tk benarkan pegang gajed sgt ..

Let's have a break!