Wednesday, June 19, 2013

Seorang aku yang baru.... Ku ingin....

    Andai dapat, ku undurkan putaran dunia, pasti saat ini aku masih seorang bayi.Aku ingin menjadi seorang aku yang baru.Baru segala-galanya.Biarlah otakku tak sebijak aku yang dulu asalkan hidupku tak dipenuhi dengan onak dan duri.Ranjau derita terlalu zalim menusuk kalbuku.

   Aku ingin bertatih kembali agar aku tahu apa itu sepak terajang dunia.Aku juga ingin kembali merasa manisnya madu agar aku takkan pernah tahu apa itu hempedu.Andai dapat ku undurkan kembali masa yang berlari, pasti aku akan menjadi seorang aku yang tak tercemar dengan hitam pekat daki dunia.

    Andai dapat ku panggil kembali masaku yang kian pantas berlari, aku ingin menjadi seorang aku yang setia pada janji.Aku tak kesal menjadi seorang Scarlett O'Hara tapi aku rindu malah teramat rindu untuk kembali menjadi seorang Jula-juli.Biarlah Jula-juli seorang aku, tanpa mahkota tanpa gelaran diraja, asalkan aku bahagia dalam kesederhanaan kerana sesungguhnya ITULAH YANG SEBENARNYA MEMBERIKU KEBAHAGIAAN....

1 comments:

Anonymous said...

kalaulah blh diundur masa itu...pasti nk kan..tp itulah sebuah kehidupan ia berlalu tanpa kita sedari...

Post a Comment