Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, September 7, 2014

Day 7 :Sejauh mana pendidikan itu penting bagiku..

   Pendidikan bagi aku adalah sangat penting.Paling tidak pun kita kena ada Ijazah.Bukan aku kata yang tak de ijazah tu tak bagus, tidak.Cuma, kalau boleh, selagi ada kudrat, kita kenalah ada pendidikan setidak-tidaknya ijazah.Sekurang-kurangnya, ia bekalan untuk kita di dunia.Manakala bekalan di akhirat pulak, tentulah pendidikan agama.Kalau pendidikan agama yang basic pun tak de, macam mana kita nak mendidik anak-anak?

   Sebagai seorang pendidik, aku selalu ingatkan anak-anak didik aku supaya kejar ilmu setinggi-tingginya sama ada ilmu dunia atau akhirat.Hanya dengan ilmu dan pendidikan sajalah kita akan dipandang mulia oleh masyarakat.Kalau banduan di penjara pun boleh dapat ijazah, takkan kita yang bebas ni hanya berpuas hati dengan sekolah rendah?Kan?Kan?

#Cabaran30Hari
#KelabBloggerBenAshaari

1 comments:

Diana Rashid said...

betul..setiap masa kita belajar..jangan sombong dan rasa diri dah cukup pandai..

Let's have a break!