Thursday, September 18, 2014

Hari 18: Siri TV kegemaran

   #Cabaran30Hari #KelabBloggerHari ni mengorek rahsia aku tentang siri TV kegemaran.Setakat hari ni, siri TV kegemaran aku banyak berkaitan teenovela.Biasalah orang perempuan.Terutama sekali dari Filipina.Aku tengah cuba nak habiskan menonton Beautiful Affair yang banyak lagi siri yang aku rakam ni.Menonton bila aku ada masa sebab kalau ikut waktu siaran, mesti tak sempat aku nak menonton.Orang lain gila K Pop.Aku gila Philipines.Bukan sebab hero atau heroin yang kacak dan seksi ye tapi sebab cerita Philipines ni 'ada jiwa'.Cerita Melayu ok juga tapi yang aku layan sekarang cuma Selamat Pengantin Madu je.Menyampah tahap 1000000% dengan si Eina Azman dalam cerita ni.Dah lah rambut blonde.Dah macam beauty without brain pulak.

   Selain dari tu, aku juga suka rakam Indahnya Iman yang penuh pengisian keislaman.Dapat juga berzikir sambil-sambil kemas rumah atau buat kerja sekolah.Saluran OASIS ada cerita Tanah Kubur.Walau pun cerita lebih kurang sama, aku tetap suka.Cuma, kalau nak menonton Tanah Kubur, kenalah ada orang di sebelah aku.Sebabnya, aku menonton waktu malam.TV dahlah dalam bilik.Bilik belakang pulak tu.Aku kan penakut orangnya.Hehehe! 

   Last but not least, aku penonton tegar Kusinero Cinta.Bukan sebab Aaron Aziz ye.Tapi sebab Jericho Rosales dan Talha Harith.Sekali tonton 3 siri terus sebab waktu tayangan malam pukul 10 tu tak berapa sesuai dengan time free aku.Aku layan juga Kalau Ada Jodoh Ustaz Kazim tu.Banyak pengajaran boleh aku kutip.Aku pun suka dengar suara Ustaz Kazim yang merdu.Oklah.Itu aje kot. Terlebih siri tv kegemaran ek?Ah!Tak kisahlah.Janji bahagia.#Cabaran30Hari untuk #KelabBloggerBenAshaari hari ni. Adios!


My favourite actor from the Philippines.
Siapa nak tau, sila tanya Cik Google sebab aku pinjam gambar dari dia.

Untuk ketahui cabaran-cabaran 1 hingga 17, sila klik Di SINI YE.

0 comments:

Post a Comment