Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Tuesday, September 23, 2014

Hari 23 : Dr Scarlett O'Hara

   Cabaran masih lagi berterusan.Masih ramai yang berani menyahut cabaran?Oklah.Untuk hari ke 23 ni, cabarannya ialah pekerjaan yang aku ingin selain pekerjaan aku sekarang.Cerita tentang pekerjaan, teringat masa umur 8 tahun.Aku menangis beria-ia sebab jatuh dan luka di bahu.Bila emak tanya kenapa menangis, aku kata sebab aku tak boleh jadi penyanyi.Apa kaitan penyanyi dengan luka di bahu?Aku kata sebab penyanyikan kena pakai baju kemban.Macam mana aku nak pakai baju kemban kalau ada parut di bahu.(Nampak?Betapa kuatnya pengaruh seorang penyanyi zaman tu.Alhamdulillah aku takjadi penyanyi dan tak payah pakai baju kemban)

   OK.Ok.Untuk cabaran hari ni, aku maklumkan, aku teringin menjadi seorang psikiatris.Ini sebenarnya cita-cita aku tapi apa nak buat Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk aku.Sekarang ni pun, aku macam psikiatris sebab selain melayan kerenah anak-anak murid yang macam-macam ragam, ada juga mereka yang minta nasihat aku untuk menghadapi suami dan stress.Kira macam psikiatris jugalah tu kan?Ada sesiapa nakkan khidmat nasihat aku dalam bercinta pun ok juga.Dah biasa praktis dengan anak-anak murid yang lagi advance bercinta daripada aku,Dr.Scarlett O'Hara.Hehehe.

p/s: Terima kasih banyak ye Dr Surina Zaman Huri dari HSI kerana banyak melayan kerenah aku.

#Cabaran30Hari
#KelabBenAshaari


1 comments:

Diana Rashid said...

hahahah...lawak pulak menangis sebab tak bo.eh pakai baju kemban..mesti masa tu Mak nye rasa nak gelak bedekah2..

Let's have a break!