Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Thursday, June 16, 2011

Alamak!Aku terbeli sos haram! SOS = help me!

   Orang kita suka ikut-ikut.Tak tau hujung pangkal main angguk je.Kemudian, memandai-mandai tokok tambah cerita.Contohnya seorang makcik yang aku jumpa di kedai hari ni.Terkejut beruk aku bila dia sergah dari belakang semasa aku nak membeli sos.Macam-macam dia kata.Sos tu haram.Ada DNA babi.Dah sah dah dalam suratkhabar.Berdosa kalau makan.Aku mula bengang.Dahlah terkejut.Makcik tu beri kuliah pulak kata aku tak tau hukum hakam agama sebab nak beli sos tu.Oleh kerana aku jenis yang hormatkan orang tua, aku pun tak cakap apalah.Kang aku cakap kang lain pulak jadinya.Tiba-tiba, Si Ah Heng budak kedai tu cakap...

"Haiya nenek!(Ha kau!Terus dia panggil nenek.Padan muka!) Itu sos halam punya saya tatak jual!Itu sos olang kaya punya ma!Ini sos tatak halam!Haiya!B***h punya olang!"
Nak tau apa sos aku beli?
Tengok kat bawah....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


Opps!Ini rasanya sos yang ada DNA babi macam suratkhabar Utusan kata tu.
Aku tak beli sos ni.Maklumlah aku ni orang kampung!

-
-
-
-
-
-
-
-
-

Tabasco Pepper Sauce haram
Tabasco?Serious tak pernah dengar sebelum aku baca dalam Utusan hari ni yang kata sos ni ada DNA babi.
-
-
-
-
-
-
-
-

Haaaa!!!Ini baru betul!
Aku nak beli sos keropok lekor je tadi.Memandai je makcik tu kata haram!
Tapi anak dia pakai baju nampak seluar kecik tu tak pulak haram!
(Aku terperasan masa makcik tu beria nasihatkan aku)
Gambar sos ni aku pinjam jap dari tuan sos Cik Ailebiu Ainasari.

7 comments:

ummiarissa said...

ha ha ha...suka suki je makcik tu kan...nampak pelik sikit je sos tu terus katanya haram...bacalah label dulu kot ye pun kan...apek tu lagi pandai...

cik ayin said...

sos nama pelik2 memang tak beli..kompem

azam said...

yeakk......haram jadah

dill said...

makcik, ce siasat dulu. usah main sergah je. sian kawan saye ni ha

dill.

RepublicAku said...

aku rasa makcik buang tebiat kot...keh3

Mommy Fara said...

ko mmg terbaeklah!

Norhafiza said...

aduyai..camtu la org..salah sediri wat tak tau je huhu..kat hotel2 sll guna benda alah tu..buh lam beefstick la chickenchop la huhu..

Let's have a break!