Friday, June 10, 2011

Alexa Ranking:Apa kata dia...

   Secara tak sengaja, aku terjumpa hobi baru.Mula-mula aku seronok cek ranking aku sendiri tapi tiba-tiba teringin pulak aku cek ranking kawan-kawan bunian aku.(Salah tak ek?Kalau salah, aku berhentilah)Fuyoo!Seronok dapat tengok peningkatan walaupun taklah mendadak.Kata orang, pelan-pelan daki tangga lama-lama sampai ke atas juga.(orang tu akulah sebab aku baru je terfikir pepatah ni.

   Sajalah nak share dengan kawan-kawan peningkatan pelan-pelan aku tu.Contohnya 7 hb Jun 2011 lalu, aku di ranking ke 1838. (Dalam Malaysia)


Statistics Summary for scarlettj1.blogspot.com

Scarlettj1.blogspot.com is ranked #354,749 in the world according to the three-month Alexa traffic rankings, and the site has a relatively good traffic rank in the city of Alor Setar (#569). Compared with the overall internet population, the site appeals more to users who are low-income; its visitors also tend to consist of women browsing from school and home. Search engines refer very few visits to Scarlettj1.blogspot.com. Visitors to this site spend approximately 58 seconds on each pageview and a total of four minutes on the site during each visit.
Alexa Traffic Rank
Global 354,749
Global Rank 
Malaysia Flag 1,838
Rank in MY 



    

Alexa Traffic Rank
Global 348,839
Global Rank 
Malaysia Flag 1,720
Rank in MY 







   Tapi baru jap tadi aku cek, dah jadi 1720 pulak.Yahooo!Meningkatlah tu kan?Daripada statik, baiklah naik tangga sikit-sikit.Ye tak!Nak lawan En.Ben Seth Tan memang angkat bendera putih.En Ben tu dah jauh di atas.Dah nak sampai dah iaitu ranking 188.Abang Terror dah tak jauh di bawah En Ben iaitu 311 dan diikuti rapat oleh Kupu-kupu kecik yang tak kecik (maksud aku semangat dia) iaitu Yuyu Zulaikha yang manis di ranking 490.Jap aku nak teropong Kak Pah K-Poh kesayangan aku.Oooo.... tak jauh di belakang aku iaitu 1785.Luqman lonely star adik aku tu lagi hebat.Jauh di depan aku.tak sampai seribu pun.Semuanya atas bantuan dan nasihat En.Belalang Hijau Perisik.Jealous tau!

   Serious aku terkejut sebab kebanyakan visitors aku dari Alor Setar.Dah tu ramainya adalah wanita yang browse ( entah apa BM perkataan ni.Maafkan aku ye.Kurang kosa kata BM) dari sekolah atau rumah.What?Ramai cikgu yang melawat blog aku ke?Apa-apa pun, aku confirm cikgu-cikgu tu tak salah guna waktu mengajar.Akhir kata, terima kasih buat semua visitors aku.Teringin nak kenal siapa-siapa dari Alor Setar tu.

Kalau hobi aku gi cek ranking orang tu salah, beritau aku tau!

Tiap-tiap hari aku cek ranking yang ni.
Kliklah kalau nak tau..

8 comments:

Unknown said...

makin dasyat da scarr nih....huhu.....tak lama mesti da leh join rank blogger melayu...

TOP BLOGGER MELAYU EDISI JUN 2011 | TOP 500 ALEXA MALAYSIA

Anonymous said...

wah! power la tu. kalau aku entah kat no berapa ntah... huk3

caliph shuriken said...

sy tiap2 hari bole view sbb guna toolbar tuu, hikk...

mr.curly said...

wahhh..dasat tu..tahniah scarlett!!!

Unknown said...

trus dpt smangat baru nk bw eh.. keke

Zullism said...

mantap dah tu rank tu...sikit2 lama lama semakin kecikla no tu hehe

Belalang hijau Perisik said...

selalu klu blogwalking jeling2 jugak alexa rank di toolbar tu.

tahniah la scarlett... :)

kpah k-poh Sharifahnor said...

1785?? dulu ada ler tgk sekali..tapi masih kat 3 ribu lebih...wahhhh...dah meningkat rupanya....ok lah tu...

Post a Comment