Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Wednesday, June 29, 2011

Esok aku akan bersawah padi

   Alamak!Esok mungkin aku terpaksa ke sawah padi dengan berbaju batik.Nak pakai baju biasa-biasa je tak boleh sebab esok hari Khamis.Semua cikgu kena pakai batik. walaupun ada yang degil tak nak pakai sebab malas nak gosok.Setakat ni aku tak pernahlah pulak degil cam tu. Petang tadi hujan lebat jadi dah sah-sah padang bertukar jadi sawah.Esok pulak ada raptai untuk sukan.Walau pun aku dah tugaskan pembantu aku Cik Lily yang comel untuk memantau sepenuhnya anak-anak band aku yang manis (yang akan ke Bukit Jalil untuk final NatComp 17 Julai ni) tu, takkan aku nak goyang kaki je kat bilik aku yang ada air cond tu.(Aku jarang on air cond sebab aku tak tahan sejuk) Jadi, confirmlah aku bersawah esok.Cuma takde ikan sepat je.Sebenarnya jejak sawah pun aku tak biasa maklumlah tinggal di Pasir Gudang ni manalah nak jumoa sawah.Sawa adalah.Ular sawa=lelaki yang makan tidur je kerjanya)


Nasib baiklah Pasir Gudang ni takde pacat.
Kalau tak upah seribu rupiah  pun aku tak nak ke padang.


Sebelum ke sawah, jenguk Churp churp dulu.

11 comments:

Freaky said...

walaupun takde pacat. bukan ke sawah ade lintah yang besar? kekeke

niena shopping2u said...

awww comel nye pacat ni!

mr pot n mrs lat said...

blogwalking sini sambil bg komenan .
awak ,
nice entry lahh :)
erm ,
kami ada entry baru '2 hari teruss'
mehh lahh singgah :)

Si DauN CeRi said...

laahh.. mcm tu ke ghope seekor pacat? selama hampir 21 tahun hidup ni, baru la ni tau ghope pacat tu cmne.. ha3

syrupmasin said...

pacat..errr

Ayie said...

kalau dah berkawan dengan pacat, tak best laa.. hahaha

pha is said...

bila padang sekolah jadi sawah la baru best bersukan, terutamanya main bola.. hehe

Scarlett O'Hara said...

To Freaky:Hah!Mana ada!Jangan cong ek!

Scarlett O'Hara said...

To daun Ceri :Iyelah kot sbb saya pun tanya kat Cik Google.

Scarlett O'Hara said...

To Niena:Mana ada comel!Geli adalah!

Scarlett O'Hara said...

To Syrup:Err tu suka ke tak suka?

Let's have a break!