Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Thursday, June 9, 2011

Penjawat awam belum jelas hutang PTPTN perlu isi surat akuan.

   Mulai hari ini, orang awam yang menyertai sektor perkhidmatan awam perlu membuat akuan pinjaman atau pembiayaan pendidikan.Menurut Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Abu Bakar Abdullah, tindakan itu dibuat bagi mengatasi masalah kutipan bayaran balik pinjaman pendidikan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

   Pegawai sektor awam sedia ada, menurut pekeliling berkaitan yang telah dikeluarkan pada 3 Jun 2011, perlu mengisi surat akuan berkaitan sekiranya ingin memohon kenaikan pangkat.Perakuan peminjaman tersebut adalah sebahagian daripada aspek yang turut diambil kira bagi memenuhi kriteria pemangkuan dan kenaikan pangkat.

  Berita lanjut di utusan Malaysia, 9 Jun 2011, ms 22.Maaf, tak jumpa link di Utusan.Dah penat cari.




Dekat sejam cari tapi tak jumpa.
Jangan marah ye!


Chop!Chop! Cik Shafa Cantik baru je beritahu kita boleh ke Website JPA untuk berita lanjut>Aku dah pergi dah.Siap ada borang untuk dimuat turun.Tak payahlah harapkan kerani  kat sekolah.

4 comments:

cik gege said...

alamak.. x byr Ptptn x leh nek pangkat erk... haish... sudah.. ayok.. x tau....
=)

Shafa said...

tentang ni dah kuar dalam website JPA. www.jpa.gov.my.. tak jmpa link berita, boleh baca di website tu jg..

Scarlett O'Hara said...

To Cik gege : Kena declare cepat kalau tak habislah.

Scarlett O'Hara said...

To Shafa : Tq ye beritau.Jadi sesiapa nak tau berita lanjut, jemputlah ke
website JPA tu ye.

Let's have a break!