Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, July 10, 2011

Kata kawan baik...

   Betullah orang kata, hidup ini ibarat roda.Sekejap kita di atas, sekejap kita di bawah.Bila kita di atas, semua orang menyanjung kita.Semua orang mengaku kawan kita.Tapi, bila kita di bawah, bai jual karpet pun rasanya lagi baik dari kita.Jadi, sekadar pesanan iklas buat mereka yang sekarang di atas, beringatlah kerana bukan semua kawan yang kita ada tu benar-benar ikhlas nak berkawan dengan kita.Jangan sesekali terlalu percaya atau dengan kata lain percaya 100% pada seseorang yang bernama kawan.(Apatah lagi orang yang memang bukan kawan).Kadang-kadang, lembut gigi dari lidah semasa kawan kita tu menanam tebu di bibir.Buktinya, bila kita susah, jangankan nak menolong, jumpa pun buat-buat tak kenal.Akibatnya, terpaksalah kita tanggung masalah yang kita hadapi atas nama menolong seorang kawan - SENDIRI.


   
Kata kawan baik. Tapi seorang pandang kanan, seorang pandang kiri!

Baik aku berkawan dengan Churp churp je!

                                                

5 comments:

Freaky said...

betol ape yang anda ckp tu.. freaky tak suka kawan macam tu.. baik lonely lg best

senyumSOYA said...

heheh..nak dapat kawan yang baik diri kena jadi baik dulu..insyaALLAh yang datang kat kita tu y baik2~ ^^!

kpah k-poh said...

baik cari kawan yg makan ikan dan ayam..dari cari kawan yg makan kawan...kan..kan...

KuNanGKuNanG said...

berkawan blh tp kene berhati2..takut terperangkap..

Scarlett O'Hara said...

Memang dulu percaya habis pada kawan tapi akibatnya sangat menyakitkan.

Let's have a break!