Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Friday, January 27, 2012

Emas yang boleh dimakan.

  Pelik betullah.Tiba-tiba je rasa nak makan emas.Aku tau emas tu mahal, tapi ibarat orang mengidam, nak juga rasa.Tapi dalam mimpi jelah.Kalaulah aku dapat makan emas ni...


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-




Ops!Ops! Yang ni gelang emas Nizam yang punya.
Gelang ni kalau aku makan, mau mati terduduk aku dibuatnya!
-
-
-
-
-
-
-
-
-


Haaa.... yang ni baru betul!
Kek bersalut emas!

   Bunyinya memang pelik, tetapi kek ni benar-benar wujud.Aku baru je tau emas boleh dimakan bila dah disalut ke kek ni.Cuma, kalau tak silap kek ni bercampur rum dan rum tu kata cikgu English aku dulu, Mr Michael Williamson, rum tu serupa dengan arak maknanya haramlah kan?Kek ni namanya kek sultan dan jadi kebanggaan di Istanbul, Turki.(Sultan dia bukan Islam ke?) Topping kek ni diperbuat daripada emas 24 k, truffle hitam dan karamel.Ia mengambil masa 72 jam untuk disiapkan.Sebelum tu, bahan-bahannya direndam dalam Jamaican rum selama 2 tahun!Biar betul!!Harganya pulak $1,000 US dollar kot.Ia hanya dihidangkan di Ciragan Palace Kempinski Hotel, Istanbul, Turki.


Berita lanjut : DI SINI

7 comments:

mr.curly said...

fuhh..skg gak den nk try wat..huhu

#atleast mase bewak nti leh dpt hasilnye..emas tuuu..hikhik

jemarisuri said...

first time dengar..hehe

nk mkn pun rasa syg sbb emas..hihi

Juliet_iRa~" said...

wahh dasyat...pertama kali dgr..

sedap ke x?kalo x, xberbaloi la..ngeee

MulutPayau said...

pertama kali dgr pasal kek ni....yng tak tahannya direndam selama 2 tahun..lamanya!!!!

Belalang hijau Perisik said...

omak aih...
nafsu ngalahkan gajah... padahal makan kuar nanti x nmpk emas dah jugak... :P

~Z.U.R.A~ said...

fullamak... cantik tol kek tu.. nak makan sure sayang, emas kan... kalo halal ni ada yg sanggup membeli ni...

Telor Power said...

pergh nak cari gak la kek emas ni, dan nk bndingkan sama ada kek emas @ kek cekelat yg power


(kompom kek cekelat lebih hebat...pasai wa salah sorang peminat kek cekelat)

Let's have a break!