Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Friday, January 27, 2012

Pokok yang sedap dimakan..

Post pagi ni pasal pokok.
Banyak-banyak pokok, pokok apa yang sedap dimakan?
Ops!Ops! Tajuk tu nak tarik visitors je.(Jangan marah tau!)
Ok.
Soalannya..
Apakah nama pokok di dalam gambar di bawah?
Sesiapa meneka dengan tepat,
ternyata dia seorang yang hebat.
Teka jangan tak teka
tapi jangan meneka dalam kesamaran ek!

Klu untuk meneka:
'Hmmm.... sedapnya!!!'



..... tanya sama pokok...
apa sebab goyang
ada angin yang goncang.
Terbang burung terbang..
( dah tak ingat dah liriknya)

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Tada!!!!
Jawapan bagi solan di atas adalah
... pokok salak!

Tengok tu, 
sedang berbuah dengan meriahnya!!!



Lokasi : Belakang rumah aku opposite tingkap dapur.







7 comments:

Cik Rose Cute said...

pokok apa ya...dah lupa hehehe

CekbOlat-bOlat said...

pkok nira nipah..

Phat said...

tanya sama pokok apa sebab goyang?

Scarlett O'Hara said...

Pokok nipah kat tepi sungai kot.ni kat belakang umah je.Teka lagi... :D

Belalang hijau Perisik said...

pokok apa ye... siap klu sedap lagi tuh... uhuhu...

Aida Omar said...

saya tahu pokok nie pokok salak atau nama sainstifiknya Salacca magnifica :) betul tak? hehe

Scarlett O'Hara said...

Yes!Cik Aida betul!Ada 3 pokok salak yg sedang berbuah di belakang rumah.

Let's have a break!