Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Saturday, September 15, 2012

Kenapa kucing suka mengurut?

   Sebagai seorang pencinta kucing, aku selalu tertanya-tanya, kenapalah kucing jantan kesayangan aku, si Panji, suka sangat mengurut-ngurut aku bila aku dukung.Ingatkan memang tebiat dia macam tu.Rupa-rupanya, ada makna!Barulah aku tau!Nasib baiklah aku follow Dunia Kucing...  Nak tau tak apa maknanya?

Ni dia...

    Jika kucing suka mengurut, itu kerana habit dia dapat dari ibunya dulu. Bila kita sebagai tuannya sedang rehat ataupun berbaring seolah-olah memberikan hints kepada kucing tu untuk minum susu sebagaimana ibunya dulu. 

Jadi kucing tu pun, menekan-nekan seolah-olah mengurut dengan tujuan melancarkan pengeluaran susu dari badan yang mana sepatutnya badan ibu kucing tu. 

Tapi kalau kucing dewasa pun buat macam ni lagi, maksudnya kucing ni sangat selesa dengan kita dan seolah-olah masih mengingati zaman kecilnya dulu.

Bertuah pada yang pernah merasa diurut oleh kucing kesayangan. Hargaila mereka seperti mana mereka harigai jasa anda membela mereka ♥ kucing :)

-
-
-
-
-
-
-


-
-
-
-
-
-
-
-


Si Panji, my hero.









10 comments:

babycomel said...

saya sgt takut dgn kucing.. sungguh, tak berani nk dekat & byk kali menjerit bila kena sergah dgn kucing

Awie Omar said...

kucing bapak aku pulak suka jilat kaki atau tangan kita bila disapu minyak balm serai. kenapa ek?

Acik Erna said...

acik bukan tak suka kucing..cuma selalu terkejut bila dia suka main2 ngan kain dan kaki kita..

Scarlett O'Hara said...

Baby, kucing tu nampak je ganas tapi jinak tau.Cuba pegang pelan2.

Scarlett O'Hara said...

Awie, tu tandanya kucing tu lapar kot!

Makbed said...

Oo.. camtu ye. So, kucing yg mengurut ni bermakna dia cukup kasih syg mak la ye...

Ada kucing dtg2 kat umah aku. Minta makanan. X sampai hati nak halau. Lagipun dia cedera. Skang dh melekat kat umah aku. Soklan aku ialah.....

Kucing tu cam ada menda melekat2 kat celah2 bulu or kulit dia. Apakah menda tu? Caner nak buang?

Soklan kedua...kucing ko berak bersepah x?

blog-tips-kurus said...

kenapa Panji tak mau senyum? (",)

Scarlett O'Hara said...

Acik, tu tandanya kucing tu manja dgn kita.

Scarlett O'Hara said...

Panji ni mmg spesis muka tak sneyum.Ala-ala macho gitu. :D

Anonymous said...

Saya nak tanya..kucing saya suka mengurut tapi dia urut dgn kuku dia skali...memang mcm tu ke

Let's have a break!