Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Thursday, November 22, 2012

Pangako Sayo.. Oooooo....

   Dari dulu aku selalu dengar orang cerita pasal Pangako Sayo tapi aku buat donno je.Malas nak layan cerita tu kononnya.Tapi, selepas aku menonton cerita Marimar, alah yang ada Marian Rivera dengan Dingdong Dantes tu, aku jadi terpikat pulak dengan cerita Filipina dan bahasa Tagalog.Lepas satu, satu lagi aku tengok.Termasuklah cerita Mara Clara.Sekarang ni, aku tengah menunggu siri kemuncak Impostora.Bila entah agaknya.Dan hari ni jugak aku dah 'tertengok' Pangako Sayo.Alah.. Lulu Caldina pun suka Pangako Sayo ni.Rasanya lepas ni aku terus follow.

   Cerita pasal telenovela Filipina ni, tak sah kalau tak cerita pasal bahasanya kan?Dan kenapa entah, aku teringin sangat belajar bahasa ni.Rasanya tak susah sebab banyak perkataan daam bahasa ni yang sama dengan bahasa Melayu.Jadi, aku pun mintak tolong anak murid aku si Izza Asuncion Ranido, yang nak balik ke Filipina cuti sekolah ni, untuk carikan kamus dan buku belajar bahasa tagalog.Manalah tau kan, nanti dapatlah aku praktikkan bahasa tagalog aku tu dengan Dingdong Dantes di FB! Hahahaha...

-
-
-
-
-
-

Marian Rivera


Izza Asuncion Ranido
Anak murid aku.

Psst.... orang Filipina ni memang lawa-lawa ek?

3 comments:

Hilmirda Daud said...

Dulu Amy pun penonton setia cerita Pangako Sayo ni.. skang ni dah kurang skit tengok cerita filipina ni. Tak tau kenapa.

dya bunga said...

haha..nnti dah blaja bhasa tagalong ajar dya pulak ye

Pia said...

"salam ticer..hehe..ntah macamana tersesat sini ptg2 ni..pakaba?wow...best cite ni tp apa kan daya kat umah takde astro...ingat2 lupa dah cite ni..."

Let's have a break!