Sunday, December 23, 2012

Cerita Pak Kaduk pun tau!


   Zaman aku kecik-kecik dulu, aku minaaaaaaaat sangat cerita-cerita rakyat.Sampailah aku ke  tua ni. Seronok baca cerita rakyat ni.Tapi, kenapa entah budak-budak muda zaman sekarang langsung tak minat baca cerita rakyat.Sampaikan budak dah nak masuk form 5 pun tak berapa tau cerita Pak Kaduk.Yang dia tau, kaduk naik junjung!Cubalah rajin-rajin sikit baca cerita-cerita rakyat.Barulah boleh diturunkan dari satu generasi ke generasi yang lain.Jangan nanti cerita Pak Pandir pun tak tau!Betul tak?

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Koleksi terkini cerita rakyat aku susunan Othman Puteh dan Aripin Said.
Buku ni aku beli khas untuk 'bakal cucu' aku 10 tahun akan datang.
Hehehehe...
 

1 comments:

krole said...

btul wak...kena ada jgk persediaan camni..kalo tak pupus ceta2 rakyat camni kan~hm...esok nak kuar p cari r buku camtu

Post a Comment