Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Thursday, December 6, 2012

Oh sedapnya kau harimau!

   Dulu, masa tinggal di kampung, aku selalu makan harimau.Besar!Makan seekor gerenti kenyang.Masa tu ada yang bela harimau.Kadang-kadang, kalau setakat nak makan buat lauk, langsung tuan punya harimau tu tak nak duit.Dia bagi je.Cukup seronok!

   Tapi, sejak berpindah ke tempat baru kira-kira 15 tahun yang lalu, belang harimau pun tak nampak.Jangan harap le nak merasa makan harimau goreng!Yang ada jual di pasar, semua spesis lain.Langsung tak manis!Cuma sesekali je dapat merasa yang seakan-akan harimau tapi aku tak pastilah pulak spesis apa.Tak pelah, yang penting, hilang rindu nak makan harimau.Jom tengok gambar.Agak-agak selera tak nak makan harimau?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
.... udang harimau!
Tengok saiz dia!
Harga sekilo dalam RM70 kot.
Aku tak de gambar, maklumlah zaman dulu manalah aku tau aku nak jadi blogger!

Jom tengok udang yang aku beli baru-baru ni.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sekilo RM40 di KipMart Masai.
Ni udang apa ye?

5 comments:

Marina Monroe @Nanie said...

Salam,

Kalau x silap udang rotan

sigit hermawan said...

blog yang bagus teman.. artikelnya juga bagus... salam pershabatan..sigit hermawan

sudipVSsenduk said...

kalau betul2 makan harimau, jenuh nak mencabut bulu rimau tu

Anonymous said...

kat kampung aku 32 ringit aje...tapi tahun baru cina nanti 60 rm la

Jemari_Suri said...

sedapnya...ni udang sungai kan...^^

Let's have a break!