Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Wednesday, December 12, 2012

Saya tak makan kambing golek.

   Tajuk di atas bukan  gimmik.Tapi memang betul aku tak makan kambing golek.Bukan sebab allergic ke apa tapi entahlah.... Satu perasan sayu je bila nampak kambing tu terbuntang bergolek-golek.Kita dok gelak-gelak sambil ada yang berebut menadah pinggan nakkan kambing tu.Situasi yang paling aku menyampah bila makan di hotel.Macam rakyat Malaysia ni kebulur sangat. Dahlah rasa sedih sayu, otak aku ni terlebih ligat berfikir seolah-olah terdengar-dengar kambing tu bercakap, tolonglah aku!Tolonglah aku!Anak-anak aku takde orang nak jaga!Tapi, peliknya, kalau ayam golek, tak pulak aku rasa sayu.Cuma rasa tak selera nak makan sebab ada ayam golek yang dijual di tepi jalan tu, ditambah habuk jalan sebagai perasa tambahan.Tapi, kalau ayam golek yang tak de perasa tambahan tu, aku bedal jugalah.Hehehehe!


Tak sanggup letak gambar!




1 comments:

misshannajr said...

sama la..ditambah pulak terbayang itu bukan kambing tp yg satu lg tu haha..kan dorang suka bakar macamtu..betul2 tak boleh nak makan

Let's have a break!