Sunday, December 23, 2012

Senarai biasiswa di Malaysia.

   Kebetulan pulak anak-anak murid aku yang akan menduduki SPM 2013 dan yang telah pun menduduki SPM 2012,ramai yang bertanya tentang peluang mendapat biasiswa di Malaysia.Aku nak jawab sendiri tak reti.Kebetulan aku jumpa entry CIKGU FIQ.Jadi silalah ramai-ramai bertanya pada Cikgu Fiq ye.Jangan lupa ucapkan terima kasih pada Cikgu Fiq.


   Bagi yang masih di tingkatan 2,3 atau 4, jangan pulak mohon biasiswa tu.Mohon je Biasiswa Kecil Persekutuan 2 ( untuk bumiputera) atau 3 ( bukan bumiputera) .Jumlah setahun buat masa ini adalah RM840 tetapi ura-ura yang aku dengar bagi pelajar aliran Sains, akan dinaikkan ke RM2400 setahun.Trylah memohon!

5 comments:

iAmCekbolat said...

bolat tak pernah dpat biasiswa masa sekolah

Unknown said...

thanks kak letak link fiq dlm entry ni..fiq ingatkan akak nak letak terus senarai tu dlm blog akak.. :)

NadyaBubble said...

Saya lepasan SPM 2012. Nak try lah :D

Sya_Merpati Putih 88 said...

sy masa zaman sekolah tak pernah dapat biasiswa, masa zaman study kat ipt pun tak pernah dpt bkad siswa atau duit buku...

berutunglah adik2 yg masih belajar, study rajin2 ye adik..semoga terus berjaya, hargai ape yg telah kamu perolehi itu, gunakan biasiswa itu sebaiknya..:)

Chekgu Azrine said...

byk betul kemudahan kan..beruntung kita ni sebenarnya..

Post a Comment