Saturday, August 11, 2012

Fuyooo!Mama hijau!

   Zaman aku kecik-kecik dulu, kuih favourite aku adalah kuih putu kacang dan kuih siput.Ala.... kuih putu kacang tu kuih yang guna kacang hijau tu.Kuih ni keras sikit tapi bila dah masuk ke mulut macam cair gitu.Memang favourite aku dulu.Kuih siput tu pulak kuih orang dulu-dulu yang dibuat menggunakan tepung dan dilenyek atas papan lenyek kuih siput.Namanya kuih siput sebab rupanya macam siput.Sebenarnya lebih macam rupa ulat je aku tengok.

   Tapi bila dah tak berapa kecik sekarang ni, selera aku pun dah moden sikit.Kuih favourite aku adalah Mama Green dan Vanilla Chocolate.Tapi order jelah sebab almaklumlah..... aku sibuk sangat!Sebenarnya aku tak tau nak buat kuih ni.Kuih biasa-biasa tu bolehlah.Aku order dengan jiran sebelah rumah aku Cik Ros.Dapat juga aku menyokong bisnes dia kan?Masa ni, aku percaya, ramai yang tengah tak menang tangan buat persiapan untuk raya kan?Aku pun samalah.Terpaksa off dululah sebab nak siapkan baju raya.Sikit lagi siap ni.Mehlah tengok kuih raya yang anak Cik Ros baru je hantar ke rumah aku tu.

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Ni jelah kuih raya aku.
Tak mampu nak beli banyak-banyak!


5 comments:

lavenderlover said...

Sedap tu..dgr nm kuih ni pon dah awesome..hehe..nad pon tgh wat kuih raya dgn my mom..dah siap kuih tat nenas..now tgh buat kuih kedua..irish cookies..hehe

Cikgu Ma said...

tahun ni mcm x der kue raya...

P#eoniX said...

kuih putu kacang???kuih sipot tau lah...heheheh...slalu main bedal jer...sampai name pon x tau....keh...keh...keh...sy pon buat kat kedai kak jah...hehehhe....beli @buat rasenya kos pon lebih kurang same jer skunk neh...

mia liana said...

wahhhh.. banyaknya order...hihihi mia nak skit...

Dayang Deno said...

tak sbr nak mkn kuhi raya! :)

Post a Comment