Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, July 10, 2011

Ceritaku di bulan Ramadhan.

Santai Bersama BEN ASHAARI

   Segmen En.Ben malam ni mengingatkan aku pada kenangan di bulan ramadhan masa aku kecik dulu.Masa tu aku maish di sekolah rendah.Masa bulan puasa dan dekat nak raya adalah tokeh Cina kawan ayah hadiahkan air gas satu kotak.Emak memang tak suka anak-anak minum air gas.Maknanya kalau aku mintak dengan emak sah-sah permintaan aku akan ditolak.

   Jadi, suatu pagi di bulan ramadhan tu aku pun curi-curi ambil satu botol.Kebetulan masa tu aku ada asam kecut ( atau setengah tempat dipanggil asam boi).Jadi memang ngam sangatlah makan asam kecut sambil minum air gas.Aku pun seronoklah dapat merasa air gas yang biasanya jadi bahan larangan aku tu.

   Sedang aku asyik makan asam kecut dan minum air gas tu, ( masa tu aku menyorok bawah tangga) entah macam mana aku tercekik.Biji asam kecut tu tersumbat di kerongkong aku.Dalam panik tu aku pun togok air gas dua, tiga botol.Nasib baik biji asam kecut tu berjaya aku telan.Kalau dah arwahlah aku.Takdelah aku jadi blogger berjaya macam sekarang. Rasanya itulah perangai @ kenangan ternakal aku zaman kanak-kanak di bulan puasa.

9 comments:

Freaky said...

haha curi makan bulan puasa yee

NadiRah said...

uish!!!
dahsyat nye kak..
nasib bek dpt telan..
hahahahaa...
biji asam tu dh kuar ke blom ikot jln lain??
huhuhu..gurau jer..

mawar puteh said...

hahaha..kelakar..!!
boleh pulak nak kne block kat kerOngkong,.hehe

aimie amalina said...

gagagaag~ adohai...asam boi..asam boi..kiki
bru follow jugak =.<


http://aimieamalinaazman.blogspot.com/2011/07/cerita-ku-di-bulan-ramadhan.html

cx's said...

hehe. jgn curi lagi tau. hehe. kan da tercekik asam boi. kih3. jom baca cerita aye di bulan Ramadhan

s u a r a h e a R t y said...

http://suarahatisipujaanhati.blogspot.com/2011/07/blogger-list-cerita-bulan-ramadhan.html

selamat menjalani ibadah puasa :)

PeRmAtA bIrU said...

ha...itulah... curi2 makan bawah tangga..hahahhaha... kelakrlah.. zaman kanak2 memang mencuit hati...

Kak Imun said...

Salam, scarlet.

Walau pun panik, panjang akal juga scarlet ya, teguk air sampai tertekan biji tu. haha....

Tak lama lagi Ramadhan tiba, mudah2an scarlet dan kita semua mendapat kekuatan utk menjalani ibadah puasa.....:)

kpah k-poh said...

bijak..bijak...pasal tu lah jadi cikgu....

Let's have a break!