Sunday, November 14, 2010

Amanah Konon!!!

Yang Teramat Mulia Cik Puan Besar Selangor Datuk Amar Siti Aishah binti Dato Seri Abdul Rahman

   Tiba-tiba, aku rasa semacam bila singgah ke blog Uncle Seekers dan baca kisah cinta terlarangnya dengan YTMCPBSDA Siti AishahDato Seri Abdul Rahman.Kata-katanya ( atau pengakuan, kononnya) mengguris hatiku sebagai seorang perempuan.Kalau benar dia cintakan Aishah takkan dibukanya cerita mengaibkan seolah-olah Aishah yang tergila-gilakannya.Hingga kononnya Aishah datang meminang pagi-pagi buta.Takkan dikongsi gambar-gambar peribadi Aishah kerana ia boleh mengundang fitnah.Macam tu ke kononnya memegang amanah?

   Aku tak salahkan Dato Seri Abdul Rahman kerana melarang cinta mereka.Memang patutpun kerana aku tak nampak nilai-nilai mulia merendah diri dalam Uncle Seekers.Hingga gambar di blog pun bangga dengan rokok menyala.Ceh!Meluat aku!Harap-harap Aishah akan sedar dan takkan masuk ke jurang dengan meneruskan cintanya yang dilarang.Carilah orang lain yang lebih sesuai dan mampu menjaga dan membimbing ke jalan mulia.Kata-kata ayahanda jangan disanggah kelak padah yang datang.Lebih baik sendiri sehingga mati daripada menyerah pada orang yang tak amanah.

   Cinta memang indah tapi cinta juga bawa masalah.Terlajak perahu boleh diundur, terlajak jatuh cinta, meranalah jawabnya.Walau apa pun, aku doakan setulus hatiku semoga Tuanku Permaisuri terselamat dari jerat.Amin!!!

p.s :  Amanah konon!

   

3 comments:

ayu said...

marah ye??
sbr2 ye ;)

Sofiayantie said...

i pon follow gak kesah uncle ni.. ish ish.. tak tau la nak ckp cm ne pasal diorg ni.. wait n see je.. :)

admin said...

la,aku baru tahu hal nie..
hahahaha..
paper x baca,tv x tengok..
hahahaha..

Post a Comment