Sunday, November 28, 2010

Tolong!Tolong!Aku rentung!


Gambar dipinjam daripada Cik Google

  " Alamak!Rentung ketupat aku!"
   
   Itulah ayat yang laju terpacul dari mulutku semalam.Entah kenapa teringin benar aku makan ketupat walau pun musim raya haji baru saja berlalu.Kebetulan masih ada sebungkus lagi ketupat mini segera jenama Nona maka dengan segera aku merebusnya.Aku gunakan periuk nasi elektrik comelku yang berbunga-bunga.Adat memask ketupat, mestilah rajin menambah air supaya masaknya cantik dan sekata.

   Sambil menanti masa menambah air, aku pun duduk menghadap Cik lenovo unguku.Wah!Ada entry baru dari En.Ben Ashaari.Maka aku pun terus menghantar penyertaan.Tiba-tiba aku teringat, aku mesti menghadiri Majlis Dialog bersama MPPG.Dengan segera aku menyiapkan entry untuk En.Ben dan bergegas ke majlis yang dimaksudkan.Langsung aku tak teringat ketupat miniku.


   Selepas lebih kurang 1 jam, aku pun pulang dan perut mula berkeroncong.Aku menuju ke periuk nasiku dan ku lihat ketupat miniku seolah-olah menjerit meminta pertolongan.Tolong!Tolong!Aku rentung!Mujur aku segera pulang kalau tidak mungkin dengan rumahku sekali rentung dek kerana penyakit lupaku.Mulai saat itu, aku sentiasa mengingatkan diriku sendiri agar tidak cuai lagi walau apa pun yang aku lakukan.

0 comments:

Post a Comment