Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Friday, October 26, 2012

Jin mata satu dan pocong muncul di Pasir Gudang.

   Bunyi macam tak logik tapi itulah kenyataannya.Pocong dan jin mata satu muncul di Pasir Gudang!Mula-mula, malam raya Aidiladha @ malam semalam ( malam tadi / malam kelmarin?) Dilaporkan seorang anak dara yang sedang menunggang motorsikal ( anak dara sekarang tak pandang dah basikal) dalam perjalanan mengambil adiknya di rumah nenek, telah terserempak dengan satu ( seorang atau seekor?) pocong betul-betul di simpang 3 berhampiran tangki air berdekatan dengan sebuah sekolah agama.Jalan tu berbukit sikit.Bila belok ke kiri, turun bukit.Bahagian belakang kawasan tu memang keras ( penuh dengan tanah potong dek arus kemajuan dan penuh batu-batu.Eeeiii!Kerasnya) Pocong tu molek je berdiri tegak walau pun lagu Negaraku tak berkumandang.Apa lagi!Anak dara tu pun memecut motorsikal takut dikejar pocong yang jalan-jalan cari makan jam hampir 12 malam.( Tulah!Siapa suruh naik motor malam-malam.Kan dah kena kacau!)

   Kejadian kedua berlaku 2,3 jam selepas acara korban Aidiladha.Dilaporkan seorang kanak-kanak ( anak manusia, kalau anak jin dipaggil apa ye?) bermatu satu @ jin mata satu telah muncul di rumah nenek anak dara yang ditegur pocong tu.Kanak-kanak ni umur lebih kurang 10 tahun.Budak bandar.Tak biasa sangat dengan kampung.Maklumlah tinggal di Shah Alam betul-betul berhampiran dengan I City.Alamak!!!Tersilap cerita pulak!!!Dah sah-sah le budak tu bukan anak jin, tapi anak orang!!!!Budak bandar ni telah terjumpa sebiji mata sauz besar gedabak punya dan sah-sah bukan aku punya sebab mata aku sepet.Belek punya belek, barulah budak bandar tu tau apa benda alah le biji mata jin tu.... Nak tau?Tengok gambar je lah.

-
-
-
-
-
-
-
Ya Allah! Kalau ikut cerita anak dara tu, macam ni le sebijik rupa pocong tu menunggu tepi jalan.
Dia tak melompat.Penat agaknya...

-
-
-
-
-
-
-
-
-

Opocot! Mak!! mata jin !
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Budak Shah Alam ni pelik tengok mata punyalah besau!
-
-
-
-
-
-
-


Testing!Testing!
Manalah sesuai dengan mata budak ni!
Besau sangat!!!
-
-
-
-
-
-
-
Ok.Sambung balik cerita.
Rupa-rupanya, inilah dia, pemilik mata besar disangka mata jin..

-
-
-
-
Rupa-rupanya, Mamat ni yang punya mata...
( No 3 tu bermakna giliran ke 3 untuk dikorbankan )







4 comments:

Citarasa Rinduan said...

ya Allahhhhh.

bt ayu terkejut tauuu

Scarlett O'Hara said...

Sorry Yu.tak sengaja nak bagi Ayu terkejut. :D

zan said...

slmt hari raya korban.

Kasmawati Jaafar said...

scarlett, pasir gudang kat mane ye? yg jumpe pocong tu cerita betul ke?

Let's have a break!