Friday, October 26, 2012

Go go duck!

   Bila tengok tajuk, tentu terbayang seekor itik comel, terkedek-kedek, terkodek-kodek berjalan atau berenang dalam air.Betul tak?Tapi, yang aku nak cerita ni, itik bukan sebarang itik.Itik panjang rupa pun pelik!Dengan rasa rendah diri dan malu yang mendalam, aku mengaku baru sehari dua ni aku kenal si itik yang bukan itik ni.Itu pun kebetulan aku tertengok dalam Work For Food.Rupa-rupanya, bila aku google, berlambak maklumat pasal dia.Macam manalah aku tak terjumpa.Rupanya aku masih lagi katak di bawah polisterin!Malu!malu!Oklah.Kalau anda nak tau, inilah itik yang bukan itik tu. Goooooooooooooooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck   hehehe nama dia.....


Opps! No!Bo!No!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nahe!Nahe!Nahe!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yes!This is the one.
G O E D U C K !
-
-
-
-
   Rupa-rupanya benda ni namanya goeduck atau pun mirugai kalau tak silap.I adalah sejenis  kepah besar. Oleh kerana ia sejenis kepah, aku rasa goeduck ni tentu halal.Kalau boleh dapat di Malaysia, nak juga aku try.Kalau nak tengok resipi goeduck, boleh rujuk di SINI.Kalau nak tau macam mana ia 'digali', boleh tengok ke SINI PULAK.Kat SINI pun ada maklumat pasal goeduck.Jomlah kita cari ilmu.Jom!

0 comments:

Post a Comment