Tuesday, October 23, 2012

Oh!Come On!Give me a break!

    Diam tak diam, seminggu aku tak blogging.Cis!Macam mana nak jadi blogger popular ni?Tak de harapanlah... Tapi apa nak buat.Itulah pengorbanan namanya.Pengorbanan sebagai seorang pendidik.Macam mana aku nak blogging.Nak makan pun tak sempat dok kejarkan nak all out untuk anak-anak murid aku yang nak ambik PMR hari tu.Habis PMR, all out pulak untuk anak-anak yang SPM.Ni pun soalan gerak gempur, langsung aku tak tengok lagi.Mana sempat.Walau pun dah tak perlu mengajar Form 3, aku masih lagi perlu tumpukan pada Form 5 dan juga aktiviti-aktiviti pasca PMR.Jadi, untuk first entry lepas seminggu aku bertapa cuti blogging, aku kongsikan cerita tentang aktiviti pasca PMR.

   Aktiviti biasanya berkaitan sukan contohnya main futsal atau netball, pergi lawatan, main indoor games, tengok movie, pertandingan itu, pertandingan ini dan macam-macam lagilah.Ada juga panitia yang buat Sesi khas untuk perkenalkan sukatan Form 4.Oh!Come on!Give me a break!Bagilah chance budak-budak tu lupakan buku kejap.Ranking sekolah dan result memang kena jaga tapi kesejahteraan emosi dan sosial pun kena jaga jugak.Karang bukan budak yang stress, tapi cikgu sebab kena bagi talk, bengkel tak abis-abis.Bukan boleh claim OT pun

   Jadi, aku buat aktiviti lain sikit.Risau juga nak buat sebab dalam plan bincang dengan Pengetua, aku nak buat ala-ala Masterchef tapi tak cukup kaki tangan nak handle.Jadi aku buat aktiviti yang aku sorang pun boleh handle.Bukan gila kuasa tau.Cuma gila kerja je. Meh aku tunjuk gambar...
-
-
-
-
-
-
Kalau nak tau, inilah menu aku selama beberapa hari sepanjang exam fever ni.
Bukan sakit, cuma selera aku hilang ke laut sebab BANYAK SANGAT KERJA!!!
Tu yang ada orang kata kerja cikgu senang.Kan?Uwek!
-
-
-
-
-
-

-
Ini gambar anak-anak murid kesayangan aku.
 -
-
-
-
-
-

Amboi Cik Annisa!Ala-ala gadis Melayu terakhir!
Anak murid aku tu tau!
-
-
-
-
-
-


Ini beg budak-budak PMR yang dikawal khas oleh 2 orang guru sepanjang PMR.
-
-
-
-
-
-

Inilah dia aktiviti pasca PMR yang aku sorang handle.
Bengkel Kraf Felt.
Hari ni aku dah jadi Cikgu KEMAS
-
-
-
-
-
-
-


Ini adalah antara hasil selepas bengkel yang dibuat oleh anak-anak murid aku.
Oklah untuk first timer, kan?


1 comments:

a i m z said...

teringat tym pmr dulu..huhu

Post a Comment