Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Wednesday, January 26, 2011

Bila rinduku bertandang...( Amaran : Ini bukan kisah cinta!)

   Tiba-tiba aku rindu.Rindu yang teramat sangat.Terasa seolah-olah tercabut jantungku dek menanggung rinduku yang kian menggebu.Ku toleh kiri dan kanan namun wajahnya juga yang kelihatan.Hujan yang kian mencurah tambah membuakkan rasa rinduku padanya.Kalaulah dia ada bersamaku saat ini, akan segera kumakan bagi menghilangkan rinduku...Dia yang ku rindu adalah.....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Ikan selayang celup tepung yang dicicah sos lazat sebagi snek waktu hujan.
(Maaf ye yanazahari.blogspot.com. Pinjam gambar jap)

... atau pun sotong celup tepung seperti yang dihidang oleh yanazahari.blogspot.com

... juga jagung rebus keemasan seperti milik feedage.com  ini.


..... nyum!nyum!nyum! Telur sotong goreng!Aku rindukan kau!Janganlah hanya jadi milik norz-masakan.blogspot.com saja.

Aku juga rindu gulai ikan haruan seperti hidangan makan malam dqaseh2u.blogspot.com ini.

Akhir sekali aku rindukan ...

Jangan terkejut!Sup belut!Buat kecur air liur je suzie284.blogspot.com ni.

Apa?
Tak tau belut tu macam mana?
Tak pe.
Tengok kat bawah tu gambar belut aku pinjam daripada sandiwara-paradigma.blogspot.com
-
-
-
-
-
-
-
Belut yang hodoh tetapi banyak khasiat.

   Semua itu aku temui semasa mengajar di Terengganu dan kini aku merana menanggung rindu kerana di Johor makananku adalah spaghetti ( sesekali ) dan nasi ( tiap-tiap hari) 

p.s: Ada sesiapa yang menanggung rindu seperti aku?
( Semua tu sangat sesuai dinikmati semasa hujan)

2 comments:

bloggerman said...

sedapnyer

whitecappuccino said...

hehe..ingatkan apa tadi..telur sotong tu sedap la!! eh akak selalu buat sup belut sebab suami akak suka..dulu akak geli tapi bila beli yg dah siang dan siap potong akak boleh masak..cuma akak tak makan.

Let's have a break!