Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, January 16, 2011

SEGMEN : CINTA MONYET


BEN ASHAARI

      Bila ingat zaman persekolahan, teringat pulak zaman cinta monyet.Zaman aku dulu, ada juga kawan-kawan yang bercinta monyet ni tapi aku sendiri takde kot.Biasanya bertepuk sebelah tangan je sebab aku dulu ulat buku.Asyik fikir nak exam je!!!! Takdelah pengalaman cinta monyet ni.


   Oleh kerana aku ni pemalu, tapi nak join jugak segmen En.Ben ni maka aku ceritakan satu pengalaman berkenaan cinta monyet ni.Masa tu aku di tingkatan 5.Jadi banyaklah juga surat cinta yang aku terima.Salah satunya dari seseorang yang tak aku kenal.Surat tu penuh dengan bahasa indah berbunga-bunga.Aku pulak memang jenis jiwang waktu tu jadi aku pun dah mula suka walaupun aku tak tau siapa gerangan sidia.

   Suatu hari, entah macam mana aku dapat tahu si dia rupa-rupanya rakan sekelas yang memang selalu mengganggu aku.Budak kacang hantu!Tapi dek suratnya yang aduhai aku tak kisah... kacang hantu pun kacang hantulah.Tapi dek kerana emak yang garang macam singa aku terpaksa melupakan cinta monyet tu dengan meletakkan gambar kawan lelaki kakakku dalam surat kepada si dia.Kononnya itulah bakal tunangku.Dia percaya habis dan suratnya yang terakhir, habis dicarik-carik dengan jangka lukis seolah-olah hatinya penuh dengan luka.Kesian.... tapi nak buat macam mana kerana SPM lebih penting! 


4 comments:

puteri cahaya. said...

waaaaooo... so sweetnye citer dear!!!.. sadis pun adoooo.. hehehehehe :))))

meh bace kisah akak yg xseberape :D

http://ainblogger.blogspot.com/2011/01/ben-ashaari-cinta-monyetku.html

Syafiq Rosli said...

nice story ya

zacky ~786~ said...

wahh ..~ korban cinta nie nama yerr.. hahaa.. :P

sy ada gak... jom terjah segmen bro ben sy.. yihaa :D

strawberrycincau said...

agak sedeh cinta monyet awk nih..tpi, xpe..myb ad yg lgi bae ntk awk...

sye pon join gak ....

http://sayetetapsaye.blogspot.com/

Let's have a break!