Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, February 6, 2011

Lelaki disembelih!Kami bukan umpun-umpun!

    Satu lagi kes pembunuhan melibatkan warga asing!Kali ini mangsa adalah rakyat Myanmar.Seorang dari 2 mangsa yang dibunuh telah disembelih!Seramai 30 warga asing telah ditangkap.Persoalannya sekarang: SAMPAI BILA KERAJAAN HARUS 'LAMBAT BERTINDAK' TERHADAP WARGA ASING YANG SERUPA BENDASING YANG LEBIH TERUK PERANGAINYA DARIPADA MAKHLUK ASING?Takkan nak tunggu Malaysia mencatat kes jenayah tertinggi dunia disebabkan mereka?

   Aku tak pernah anti warga asing apatah lagi warga Indonesia yang kononnya saudara serumpun walau pun mereka anggap kita macam umpun-umpun.Tapi aku bimbang kudis yang mula bernanah akan menjadi bertambah parah.Jangan nanti rakyat Malaysia dijajah di negara sendiri.Sekarang pun dah nampak rakyat Malaysia seperti kalah terutama dengan our so-called saudara seagama bila buka TV ASTRO atau tak ASTRO muka 'saudara serumpun' kita tu yang berlambak-lambak.Jawatan pengetua AF pun nak beri pada saudara seagama ( tapi pakai rantai salib tanpa rasa aib!)

   Memang aku kesian sangat-sangat pada warga asing sebab hidup mereka di tempat sendiri pun merempat.Tapi janganlah bawa perangai dajal datang negara orang hingga undang-undang langsung tak dipandang!Malaysia ada undang-undang tolonglah hormat jangan buat hal buat orang meluat!Aku tahu ada rakyat negara serumpun yang membaca luahan aku tapi aku harap mereka faham kerana saudara mereka benar-benar buat aku geram!Carilah rezeki di sini banyak manapun tapi hormatilah undang-undang negara kami.

   Untuk berita lanjut tentang warga asing disembelih oleh warga asing seperti yang aku nyatakan di atas, sila rujuk akhbar-akhbar utama esok.Aku menulis entry ini sebaik sahaja berita berkenaan disiarkan di Buletin Utama TV3.

Tadi aku ada cakap 'umpun-umpun' kan?Bagi sesiapa yang tak tahu umpun-umpun, silalah rujuk gambar di atas tu.Gambar aku pinjam dari Cik Google.Kalau salah beritahu ye sebab selama ini aku tak pernah lihat dari dekat apatah lagi pegang yang nama umpun-umpun ni sebab aku geli!

4 comments:

Freaky said...

aaahhh geli cacengg

Sharifah nor said...

bunuh2 ni dah jadi macam biasa jer sekarang ni...

Cekodok said...

freaky... itu umpun-umpun... apa yang pasti umpun2 tu tak boleh buat cekodok.. okay...


berbalik kepada tajuk.... itu la kan.. perangai merka yang bermentaliti rendah itu terbawa2 hingga ke sini.. sepatutnya bersyukur kerana dapat mencari rezeki...

tetapi cekodok rasa.. rakyat malaysia perlu sedar... bukan kerana mereka membawa masalah... tetapi mereka berani mengambil peluang.. rakyat kita perlu buka mata...

y u y u Z u l a i k h a said...

huhhh?? sembelihh???? eeeee~ macam kat iraq pulakk... T_T


salam kak, minta maaf lambat singgah belog akk, saya busy je.. hmmmm

Let's have a break!