Monday, February 21, 2011

Tolong pilihkan aku yang mana satu...

   Entry malam ini aku siapkan sambil mata melingas ke dapur melihat masakan yang sedang mendidih dan sesekali aku bangun menyiapkan tugas mengemas rumah.Sambil tu aku jeling-jeling juga cerita Gemilang di TV3.Macam best tapi tak taulah sebab ni kali kedua aku menonton cerita ni.Dalam otak aku asyik terbayang buku-buku anak murid aku yang masih bertimbun minta disemak.Tapi kata orang, sekali blogging terus blogging biar patah sayap akan terus bertongkatkan paruh.

   Ok cukuplah intro aku tu.Aku sebenarnya nak tanya pendapat teman-teman blogger yang sudi membaca coretan aku ni.Soalannya adalah :Apakah cara terbaik untuk melayari interne? Maksud aku broadband Celcom ke, Maxis ke, Digi ke atau lain-lain yang aku sendiri tak pasti sebab dah banyak sangat promosi sampai pening kepala aku nak pilih.Kos sebulan kalau boleh lebih kurang RM100.Tolong ek almaklumlah aku ibarat perempuan buta yang berjalan main raba je.Tu pun nasib baik aku pandai juga blogging. =)  . Tak semua orang pandai tau!

   Oklah aku terpaksa menunggu jawapan atau cadangan kalian.Aku nak menanda buku anak-anak murid aku pula ni.Kang merajuk pulak dia orang tu.Sambil tu aku nak merayap ke rumah sesiapa yang sempat.

Bestnya kalau dapat rilek manjang macam kucing mywananis.blogspot.com ni kan?

19 comments:

Unknown said...

tolak suma tuh kat tepi sebab strmyxx da wat pakej student balik......mmg murah murah...lau harga biasa pun ok janji puas ati....dari bela berok yang menyakitkan hati.....lau bela beruk gerenti menyesal.

hot topic:
GIVEAWAY PERTAMA: Jom Blogwalking Contest (61 comments)

rafina mimi abdullah said...

lebih bagus kalau guna stremyx tm..netbook dpt percuma dan pakej paling murah adalah rm38 sebulan dengan kelajuan 384kb.. :)

Nor Moscow said...

tak dapat nak advice sbb kak Nor tak guna mana2 line internet kat atas..

KERTAS A4 BLOG said...

bergantung pade area tempat tinggal dan tempat yang rasa rasa selalu nak di pakai broadband itu... bukan semua broadband coverage nye bagus.. aku pakai celcom broadband.. :)

Wafiy Suzly said...

celcom mungkin?

Yatt Cerry Strawbery said...

salam..bgi yatt , broadband celcom kowt .. sbb ary tue akq sdare yatt pkai broadband clcom .. oke jep .. dgar cite gak broadband maxis lmbt la .. kalu digi tataw la pulak .. uhuu ,, tue pndpat yatt la ,, trpulang pda anda ! :)

admin said...

duduk kat mana??
klu duk area kl,better pakai u mobile..
klu bkn jenis merantau la..
pasal u mobile antara pakej paling bagus utk kaki internet..
cuba ushar website umobile..
pakej yg diaorg tawarkan..

Anonymous said...

kalo guna tenet kat umah jer, baik amik streamyx 1mb jer..laju n stabil,ikut pengalam guna kat umah ok jer....tp kalo nk bwk mana2 guna broadband ler..tp masalah nyer ada masa laju n slow..

azremy said...

i rasa baik u amik tm jew.monthly bwh sratus xde limit.kalu pakai broadband bukak blog slow dan ada limit.tmbh lak blog org byk wiget

tomato said...

ceq rasa kalau nak pkai brodben kn , maxis ok lagi..tapi klau wireless better guna streamyx..line mmg best la.. :)

Unknown said...

kiutnyalah kucing tu. i like that cat. pasal internet ni kalau nak guna broadband, depend pd coverage kawasan yg kerap kita gunakan. sy rasa streamyx ok kot, x pun unifi. broadband ni pakai quota. kalau streamyx yg sy tau unlimited. maxis bb quota paling besar pun 12GB jer.

Misz-ella said...

As slm cikgu. kdg2 ssah nak komen. sbb memula dia laju .. pastu dia getting slower and slower. camna tu?? hihi ..

Firdaus Life said...

aahhhh comel miau yang kecik tu...

Seri Bahasa said...

dulu seri guna celcom bb sbb senang dapat signal kat tempat seri. tapi kalau ada talian talipon seri sarankan guna perhidmatan TM.

menggunakan broadband mudahalih terpulang dari jenis modem yang kita gunakan.

penggunaan model modem terutama bagi bb mudahalih juga banyak mempengaruhi signal bb. sewaktu seri guna celcom bb seri guna modem model OPTION.

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

dear... i've got something for u :)


http://ikmalira87.blogspot.com/2011/02/awards-untuk-follower-kami.html

bjay69 said...

sekarang sy pakai Celcom BB. lain2 xpernah cuba... (tengah tunggu UNIFI tmnet xtau bila ada kat PG)

kpah k-poh Sharifahnor said...

akak guna streamyx yg ada wi fi...setiap bulan rm11o...tapi kena ada fon rumah..

KELI OH KELI said...

soalan yg bagus ni...saya pun x taw...tapi nanti saya mai balik tgk komen kawan2 ...nk tahu jugak jawapan ni...semua promosi hebat2 ...yang mana satu terbaik ya...

Uji Hussein said...

Terima kasih atas semua komen tu ye.Akan dipertimbangkan dengan semasak-masaknya.Mudah2an dapat terus berhubung dengan kalian di alam yang tak nampak ni.TQ again.

Post a Comment