Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Monday, December 13, 2010

... dah 3,4 hari aku tak makan nasi!

   

   Tentu ramai yang pernah melihat dan membaca tentang gambar di atas.Walau pun ia bukan gambar hantu atau yang sewaktu dengannya, ia benar-benar mengganggu jiwaku.Waktu aku menyiapkan entry ini pun 2, 3 kali aku term****h, tubuhku seram sejuk dan kepalaku mulai pening.Aku cuba untuk mengatasinya selama hampir 2 minggu namun aku gagal.Aku fobia!Aku geli!Aku jijik!Aku rasa nak mati!Imej menakutkan di atas terus bermain-main di ruang mataku.Menyesal aku membaca entry tentangnya sebelum ini.

   Penyakitku semakin parah kerana aku langsung tak mampu mengusir imej menjijikkan itu di mana jua aku berada.Aku rasa aku perlu melakukan sesuatu kerana imej cantik seperti di bawah pun aku tak mampu nak pandang dek fobiaku yang tak pernah ku undang.


Ini cuma gambar lebah di sarang tapi imejnya yang hampir serupa dengan gambar di atas, membuatkan tubuhku seram sejuk serta-merta.

   Aku tak sakit tapi jiwaku yang sakit kerana aku menderita 

Scoleciphobia – Fear of worms.Jika selama ini aku masih mampu mengawal diri apabila melihat ulat atau cacing, selepas melihat gambar yang pertama di atas, nasi ku makan pun kelihatan seperti ulat.Definisi ' fear of worms ' seperti berikut :

" An abnormal and persistent fear of being infested with parasitic worms called helminths. The technical term for this fear is helminthphobia. The eggs of parasitic worms can contaminate air and water, particularly where hygiene is poor. They can also contaminate foods such as pork and beef as well as pets and wild animals, objects such as toilet seats, and feces (bowel waste)."

   Aku rasa seolah-olah tubuhku penuh bersarang dnegan ulat maka aku terpaksa mandi dan mandi dan mandi dan mandi lagi.Eeeeiiii......

Nasihat anda amat aku perlukan kerana aku tak sanggup mandi 5,6 minit sekali dan yang paling aku risaukan ...
... dah 3,4 hari aku tak makan nasi!



16 comments:

grOundnUt said...

yuccckkkssssss~~~~~

Wyna Nubies said...

huh...kurus la xmkn nasik...tapi pic tu xbuat wyna geli pun..hu2

Halusinasi said...

memg teruk rasanya kan??

Myaby said...

erk

tu ulat ke???? dalam tutttt?
urghhhh

meremang badan!

I-nie91 said...

dan sy telah mnyesal krana baca entry ini,.
waaaaawawawawa,.,.,.geliii,.,.=(

kakchik@ella said...

Smpai begitu sekali kesannya pada awak ye.

Anonymous said...

sabar r yup!!!!!
n banyak2 r berdoa!!!!
moge2 allah slalu melindungi mu!!!!!!
stiap yg blaku ade hikmahnye!!!!!!
don't wory yup!!!!!!
itu hnye ujian dari allah!!!!!
~akuno1~
~akukaka~

eddy said...

bkan photoshop ke ni....

~aku_najwa~ said...

geli jgk tgk gmbr tu..aha

eqacashperlala said...

sian awak
anyway, gambar atas tu ada orang kata edit punya gambar

awak berdoa supaya dijauhkan fobia macam tu
insya allah awak ok

Scarlett O'Hara said...

1)Gambar tu kalau edit sekali pun tetap menjijikkan.Betul tak?

2)Wah!Wyna hebatlah tak rasa geli.

3)Hikmahnya mungkin boleh kurangkan berat badan tapi betul2 mengganggu jiwa.

YUL said...

mnde tu? ngilu lak tengok. macam nak korek2 je lubang tu, kasi hancur

phreak-id said...

Dalam tu ulat ke apa? aku confuse. Seriously geli jugak tgk.

Terbaru >> 1) Kuey Teow Goreng Doli 2) Nak Isteri Cun? 3) Prank Paling Gempak

penjejak.mimpi said...

Salam.
Da penah bace emel pasal ni. Memang sy pon alami masalah macam anda. Siyes... 2-3 ari memang imej tu mangganggu jiwe... Tapi lame2 tu cube lupekan so da ok. But now it's coming back!!! Huwaaa!!! huwa!!!! :(

Anonymous said...

Is there anymore information you can give on this subject. It answers a lot of my questions but there is still more info I need. I will drop you an email if I can find it. Never mind I will just use the contact form. Hopefully you can help me further.

- Robson

MissStiweeKava said...

eeeeeeeee!!!!!!!!! cramp rasenye urat2 tgk gamba ni! geli gila babas tak ingat punyalah!

Let's have a break!