Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Thursday, December 2, 2010

Dapatkah aku peluk kau lagi?

   Rutin wajib semasa bumi mulai cerah di musim cuti sekolahku adalah menyidai pakaian.Seperti biasa, kucing-kucingku yang kacak dan jelita dengan manjanya menggesel-geselkan badan ke kakiku.Selagi aku tak dukung ( kadang-kadang timang.Yelah...aku mana ada anak kecil, timang kucing jadilah )selagi itulah mereka akan mengiau-ngiau manja.

   Maka aku pun peluk dan cium kucing-kucingku.Selepas 5 minit, aku rasa hidung dan mukaku membengkak.Mata berair dan badan rasa nak demam.Bersin jangan katalah, berpuluh-puluh kali aku bersin.Adakah aku alergik pada kucing?Selama ini tak pernah pula aku alamai perkara yang sama.

   Untuk kepastian, semalam aku langsung tak menyentuh kucing-kucingku.Aku langsung tak alami apa-apa masalah.Pagi tadi, ku cuba bermanja dengan mereka lagi dan akibatnya aku betul-betul rasa simptom yang sama.Mata berair, hidung,bibir dan muka rasa membengkak dan gatal.Kepala pening dan badan rasa tak sihat.Alergikkah aku?

    Jika benar kini aku alergik dengan kucing-kucingku, alangkah sedihnya rasa hati kerana mereka umpama anak-anakku sendiri yang mesti ku peluk, cium meskipun hanya sekali dalam sehari.Apakah ada  penawar untukku?

Anakku sayang si Cucu

Panji, dapatkah mak peluk kau lagi?

2 comments:

mumumeow said...

maybe ade alergi kot...sy pun sme...sjk ade resdung..nk cium kucing x ley..tpi sy suke suking... =(

nadya e-man said...

ala sedey nye lau x pat peluk kucing ag... =(

Let's have a break!