Monday, October 25, 2010

Aku rindu...



   Entah mengapa hati terasa rindu yang amat sangat.Baru sehari ditinggal pergi terasa beribu tahun lamanya.Tidurku pun jadi terganggu dek rindu yang menggebu.Semasa hadirnya, tak pernah aku rasa rindu yang begini.Sayang?Tentulah aku sayang namun selama ini kesibukanku dengan kerja dan keluarga, membuatkan aku sering terlupa untuk melawatnya.


   Sewaktu waktu dahulu, dialah yang menghibur hati dukaku.Kisah-kisah Pak Pandir, dari dialah aku ketahui.Kisah-kisah lucu pengalamannya yang lalu, selalu menjadi teman sebelum tidurku.Aku jarang melihat dia marah.Susah atau payah, tak pernah dia menyerah.Semangatnya yang kuat buatku sentiasa hebat.Maka tanpa dirinya kini di sisi, membuat aku amat rindu.


   Meski apapun, doaku sentiasa mengiringi.Semoga dia sentiasa dirahmati.Biar jauh di mata namun tetap dekat di hati.Semoga ibadatmu, ayah diterima olehNya dan mendapat haji mabrur hendaknya.




Masjid Nabawi, tempat pertama ayah bersolat subuh sebaik tiba di tanah suci
Ayah yang ku rindu

1 comments:

Lan Bingka said...

semoga urusannya di sana dipermudahkan oleh Allah..

Post a Comment