Saturday, October 30, 2010

Di Manakan Ku Cari ganti

   29 Oktober 2010, jam 9.30 malam adalah detik yang ku tunggu-tunggu.Walau pun badan belum berapa sihat, aku gagahkan juga menonton Konsert Di Manakan Ku cari Ganti siaran Astro.Boleh tahan juga walau pun kebanyakannnya adalah penyanyi generasi baru.Aku terbuai dek dendangan merdu 'Tunggu Sekejap' oleh Hujan ( Kalau tak silap ). Jaclyn, Haziq dan Vince juga berjaya menggalas tugas diberi dengan baik. Begitu juga dengan Ning Baizura dan tentunya pujaan hatiku, Amy Search.


Petikan dari filem 'Do Re Mi'



   Walau bagaimanapun aku rasa sedikit terganggu dengan persembahan Misha Omar.Lagu 'Jeritan Batin'nya seolah-olah bertukar menjadi 'Jeritan Hantu'!Lagu asal yang melankolik dan amat meruntun jiwa menjadi entah apa-apa.Namun ini hanya pendapatku saja.Mungkin aku terlalu sebati dengan dendangan Tan Sri P.Ramlee maka dendangan Misha Omar amat janggal ku dengar!


Senyuman yang takkan pernah mati

   Selain dari itu, aku juga rasa kurang senang dengan cara Ella yang terlebih manja.Walau bagaimanapun lenggok suaranya masih mesra di telinga.Ratu rock menyanyi lagu lama, emmm....boleh tahan juga!

Najua Nadia Nasir P.Ramlee

   Dalam ramai-ramai penghibur di pentas konsert malam tadi, persembahan si gadis comel berbaju merah pemilik nama Najua Nadia Nasir inilah yang ku nanti-nanti.Ternyata bakat Tan Sri P.Ramlee mengalir di tubuh gadis ini.Meskipun Najua bukan gadis ideal berbadan Nasha Aziz berwajah Siti Nurhaliza, dia tetap punya tarikan tersendiri.Suaranya merdu dengan wajah manis yang tulus.Semoga kemunculannya bukan hanya di pentas ini semata-mata.


   Persembahan Sharifah Aini benar-benar membuatku kecewa.Suara merdu bak buluh perindu sewaktu waktu dahulu, tidak terdengar lagi.Lirik lagu pun rasanya tidak di hati maka terasa sesuatu yang kurang bila ku pandang.Sebagai penghibur dengan nama besar, seharusnya Sharifah Aini mempersiapkan diri, menghafal lirik lagu-lagu yang diberi.Mata asyik memandang ke bawah seolah-olah membaca lirik disedia.Contohi Jaclyn Victor menyanyi penuh yakin kerana lirik sebati di hati.


   Walau bagaimanapun, kesimpulannya, aku berpuas hati dengan persembahan dihidangkan.Meskipun aku tak mengenal P.Ramlee secara peribadi, lagunya, suaranya, senyumnya akan sentiasa di hati.Semoga rohnya sentiasa tenang di alam sana.

Filem 'Bujang Lapok' yang tak lapok dek hujan, tak lekang dek panas.















0 comments:

Post a Comment